Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017

OBD to 3 pins adapter Κατασκευή adaptor OBD-2 (=SAE J1962) σε KKL (=ISO 9141-2 & ISO 14230-4), χωρίς τη χρήση διακοπτών & συμβατό με το FiatECUScan

Αποποίηση ευθυνών: Η χρήση αυτού του ιστότοπου λειτουργεί ως weblog (=ημερολόγιο-σημειωματάριο). Όλες οι πληροφορίες που παρέχονται είναι εκπαιδευτικές & προς διερεύνηση. Περισσότερα


ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ 
Κατ' εμέ για εμπορική χρήση από κάποιους προτείνονται ανεξάρτητες συνδεσμολογίες, τουτέστιν χρήση περισσότερων - διαφορετικών προσαρμογέων (=adaptors) για κάθε έλεγχο. 




Στο παρακάτω παράδειγμα φαίνεται μία συνδεσμολογία για τον έλεγχο της μηχανής μόνο.

     K   GRD   L

      3-PIN MALE



  L            GRD            K

3-PIN FEMALE







Επάνω αριστερά η σηματοδότηση της  συνδεσμολογίας (GRD στη μέση, L & K-lines με χρώματα)

Fiat 3-Pin Connector            16-Pin OBD2 Connector (Female)

1 --------------------------------------> 7 (K-Line)
2 ----------------------------------> 4/5 (Ground)
3 -------------------------------------> 15 (L-Line)
   16  -------------------------------->  Red Clip (Power) 





            Οι αντιστοιχίες των Connectors 


CONECTOR-SAE J1962A_16pin
              16 pin                3 pin                 
  • 4/5    (Ground)   2 αφορά τη γείωση 
  • 3        (K-Line)    1 αφορά το airbag  
  • 7        (K-Line)    1 τη μηχανή           
  • 1 & 9  (K-Line)    1 το ABS
  • 15      (L-Line)    3 ECM DDL2

Θηλυκό βύσμα OBD-II (εμπρόσθια όψη)

1
Manufacturer discretion:
·                    GM: J2411 GMLAN/SWC/Single-Wire CAN[22]
·                    VW/Audi/BMW: Switched +12V to tell a scan tool whether the ignition is on.
·                    Ford, FIAT: Infotainment CAN High[22]
9
Manufacturer discretion:
·                    BMW: TD (Tachometer Display) signal aka engine RPM signal.
·                    GM: 8192 bit/s ALDL where fitted.
·                    Ford: Infotainment CAN-Low
2
Bus Positive Line of SAE J1850PWM and VPW
10
Bus Negative Line of SAE J1850 PWM only (not SAE J1850 VPW)
3
Manufacturer discretion:
·                    Ford: DCL(+) Argentina, Brazil (pre OBD-II) 1997-2000, USA, Europe, etc.
·                    Ford: Medium Speed CAN-High[22]
·                    Chrysler: CCD Bus(+)[22]
11
Manufacturer Discretion:
·                    Ford: DCL(-) Argentina, Brazil (pre OBD-II) 1997-2000, USA, Europe, etc.
·                    Ford: Medium Speed CAN-Low[22]
Chrysler: CCD Bus(-)
[22]
4
Chassis ground
12
Manufacturer discretion:
·                    GM: Diagnostic codes to DIC (1994-2004 Corvette)[23]
5
Signal ground
13
Manufacturer discretion:
·                    Ford: FEPS – Programming PCM voltage
6
CAN-High (ISO 15765-4 and SAE J2284)
14
CAN-Low (ISO 15765-4 and SAE J2284)
7
K-Line of ISO 9141-2 and ISO 14230-4
15
L-Line of ISO 9141-2 and ISO 14230-4
8
Manufacturer discretion:
·                    BMW: Second K-Line for non OBD-II (Body/Chassis/Infotainment) systems.
·                    FIAT: Infotainment CAN-Low.
16
Battery voltage:
·                    Type "A" 12V/4A
·                    Type "B" 24V/2A

Η χρήση θερμοσυστελόμενων μονωτικών στις αντιστάσεις (δεν υπάρχουν στις
φωτό) θα δώσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στη κατασκευή κατά τους ελέγχους.
Ως γνωστό στα οχήματα με 3pin (OBD  ISO 9141-2), υπάρχουν 3 διαφορετικά 3πολικά βύσματα, ένα για κάθε έλεγχο (μηχανή, ABS & AIR BAG) 

Κατασκευή adaptor OBD-2 (=SAE J1962) σε KKL (=ISO 9141-2 & ISO 14230-4) , συμβατό με το FiatECUScan 

χωρίς τη χρήση διακοπτών (OBD to 3 pins adapter)

Το θηλυκό OBD-2 βύσμα θα συνδεθεί με το αρσενικό OBD-2 του διαγνωστικού.

  • Για την απόριψη του διακόπτη επιλογής ελέγχου & για να υπάρξει συμβατότητα με το sfw (=FiatECUScan), στους ακροδέκτες 1-3-7-9-12 θα πρέπει να τοποθετηθεί από μία αντίσταση των 27 Ωhm & να συνδεθεί το ένα άκρο όλων τους στη K-line (7)
στους ακροδέκτες 1-3-7-9-12 θα πρέπει να τοποθετηθεί από μία αντίσταση των 27 Ωhm

 & να συνδεθεί το ένα άκρο όλων τους στη K-line
  • Τα υπόλοιπα καλώδια κολλούνται στις επαφές 2, 4-5, 6, 14, 15, 16 
Οι κολλήσεις στις επαφές 2, 4-5, 6, 14, 15, 16 

Επαληθεύστε τη σηματοδότηση των επαφών ως προς την ορθότητά τους σύμφωνα με το τεχνικό σας εγχειρίδιο (& τυχόν τροποποιήσεις βάση του vin βλ περισσότερα εδώ



Έτοιμα adaptors, αλλά χωρίς όσα προτάθηκαν, θα βρείτε & στο διαδίκτυο (καλού κακού ελέγξτε την ορθότητα της συνδεσμολογίας πριν τα χρησιμοποιήσετε) 

 




Tips για Fiat - Alfa
Για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες θέλετε να σβήσετε τη λυχνία ECM / PCM, χωρίς τη χρήση διαγνωστικού, συναντάται συχνά η εξής αναφορά:
  • Η μηχανή πρέπει να είναι ζεστή & να δουλεύει στο ρελαντί (χωρίς φορτίο)
  • ανεβάζουμε τις στροφές αργά μέχρι τις 6000 rpm για 2 sec (γι αυτό αργά)
  • αφήνουμε στο ρελαντί για 3 sec
  • επαναλαμβάνουμε 3 φορές
  • η λυχνία (εφόσον δεν υπάρχει πρόβλημα) πρέπει να σβήσει 
Έρευνα & επιμέλεια κειμένου G.T.

Σχετικοί σύνδεσμοι & πηγές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου