Είτε φυσιολογική είτε όχι, η φθορά υφίσταται σε ένα ελαστικό. Η οδική ασφάλεια επιβάλει την αμέριστη προσοχή όλων, πόσο μάλλον όταν σε αυτή προστίθενται & η διόλου ευκαταφρόνητη οικονομική επιβάρυνση. Το άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα ένεκα του ότι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και χρήζει εξέτασης από ειδικό.
Αναδιπλώνοντας τις αιτίες στη φθορά του πέλματος.
H φθορά του πέλματος μπορεί να υπερτερεί στις πλευρές του έχοντας θετική ή αρνητική σύγκλιση (=toe) που επιβαρύνεται από τις γωνίες camper, στρογγυλεμένα ή ταλαιπωρημένα άκρα από υπερφόρτωση, ελλειπή πλήρωση με αέρα, υπέρμετρη κάμψη στις στροφές.
Η φθορά στο κέντρο του, έχει ως αίτιο το μπαλονάρισμα που δημιουργείται από την υπερβολική πίεση του αέρα πλήρωσης.
Η ακανόνιστη φθορά μπορεί να επέλθει είτε από χαλαρότερη σύσφιξη της ζάντας, είτε από λιγότερο αέρα πλήρωσης, αζυγοστάθμιστο τροχό, ανομοιομορφία πέδησης μεταξύ των τροχών, μπλοκαρισμένο τροχό λόγο ψύχους, φθορά στα ρουλεμάν του μουαγιέ κλπ
Φθορές από απροσεξίες
Αποκόλληση τμήματος σε απορριμματοφόρο από καβάλημα σε κράσπεδο πεζοδρομίου με φορτίο |
Ζημιά από χτύπημα με ταχύτητα υπό φορτίο σε εγκάρσιο εμπόδιο |
Ζημιές προκύπτουν από χτυπήματα, ως επί το πλείστον σε κράσπεδα & εγκάρσιες ανωμαλίες, διεισδύσεις αιχμηρών ή μη αντικειμένων στους τροχούς ή ανάμεσα σε αυτούς, κίνηση με υπερβολική έλλειψη αέρα, υπερθέρμανση είτε των φρένων είτε από
υπέρβαση φορτίου ή την έλλειψη πλήρωσης αέρα, πρόωρη γήρανση από έκθεση σε καιρικά & χημικά φαινόμενα.Ζημιά από εγκάρσιο χτύπημα με ορμή |
ζημιά από σφηνωμένο σώμα ανάμεσα σε διπλά ελαστικά |
Ζημιά στο χείλος από τη διάχυση της θερμότητας των φρένων στη ζάντα (υπερθέρμανση) |
Αχρήστευση ελαστικού από κύλιση με ελλειπή πίεση |
Τόσο για τη μετακίνησή σας με ασφάλεια, όσο & για τη μακροημέρευση ελαστικών & οχημάτων, θυμηθείται να κάνεται αυτό που επιβάλεται και πράτουν οι πιλότοι αεροσκαφών, οδηγοί αγώνων, υπέυθυνοι & καταξιωμένοι επαγγελματίες οδηγοί.
Πριν από κάθε μεγάλη διαδρομή, ελέγξτε & για οπτικές ενδείξεις που μαρτυρούν δημιουργία ενδεχόμενου προβλήματος, από το απλό σφηνωμένο ξένο σώμα, έως τις πλευρικές σημάνσεις - ενδείξεις χρήσης τους που δεν θα ανταπεξέλθουν στις προσδοκίες του ταξιδιού σας.
- Καθαρίστε τις βαλβίδες και ελέγξτε τα καπάκια τους
- Αφαιρέστε τυχόν σφηνωμένα αντικείμενα από το πέλμα. Διερευνήστε για εξογκώματα στο πέλμα ή στα πλαϊνά του ελαστικού.
- Η ευθυγράμμιση του οχήματος δεν έχει να κάνει μόνο με την ευθεία πορεία του παρά και με τη σύγκλιση και εν γένει τις γωνίες κάμπερ & κάστερ της ανάρτησης - τροχών.
- Στις αναγομώσεις ελέγχετε διπλά για εμφανή νήματα συγκράτησης του πέλματος, ενημερώνοντας άμεσα τον υπεύθυνο του στόλου οχημάτων.
Παραμόρφωση πλαινού μετά από χτύπημα |
Διάβρωση |
Κατά τους ελέγχους των ελαστικών, λάβετε υπόψι σας ότι παρότι Ευρωπαικές χώρες αποδέχονται βάθος πέλματος 1-1,5mm για τα οχήματα άνω των 3.500 κιλών μεικτού βάρους, σε μια συνεχή ζώνη που καλύπτει τουλάχιστον τα τρία τέταρτα του πλάτους του πέλματος γύρω από ολόκληρη την περιφέρεια, για τα χειμερινά ελαστικά η Goodyear συνιστά βάθος πέλματος 4 χιλ. τουλάχιστον. Ευνόητο είναι ότι σε όλες τις χώρες η βάση οποιασδήποτε αυλάκωσης του αρχικού σχεδίου πέλματος πρέπει να είναι ορατή στο υπόλοιπο ένα τέταρτο του πέλματος.
Λεπτές ρηγματώσεις στο πλευρικό τοίχωμα, χωρίς εκτεθειμένα λινά |
Ρηγματώσεις στις αυλακώσεις χωρίς εμφανή λινά |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου