Τα αποτελέσματα από την ΕΕΤΑΑ για τους παιδικούς σταθμούς
που αφορούν τη περίοδο 2017 - 2018 (ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 5122 / 23.5.2017)
Τα οριστικά αποτελέσματα εδώ
Οι οριστικοί πίνακες αξιων & μη (δικαιούχων & μη
δικαιούχων voucher) να φοιτήσουν
τα παιδιά τους στους παιδικούς εδώ: http://www.eetaa.gr/index.php?tag=paidikoi_2017_goneis_oristika
photo: agrinioreport |
Στο δια ταύτα…
μια απ τα ίδια!
Χιλιάδες παιδιά στερούνται το
δικαίωμα στην Προσχολική Αγωγή & "δεν είναι άξια για μόρφωση"!
Κάθε χρόνο θριαμβολογίες, υποσχέσεις & γαλοπουλοφουσκώματα, ότι κατάφεραν αυτό που θεωρείται στοιχειώδης παροχή προς τα παιδιά. (πόσο μάλλον
αν η σημερινή κυβέρνηση διαλαλεί πως είναι αριστερή, με ιδεολογικό
προσανατολισμό σε μια κοινωνικοοικονομική θεωρία και σύστημα που πρεσβεύει την
κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής!!!)
Από καθησυχασμούς & κοροιδελίκια, τίποτε άλλο «σύντροφοι» να ετοιμάσετε; Αυτά μπαγιάτεψαν & όχι μόνο
δε τρώγονται, παρά βρωμάνε κιόλας!
Κατά καιρούς, κάποιοι πιο ευαισθητοποιημένοι, ρωτούν στο ευροκοινοβόλιο
για τις ελλείψεις υποδομών ικανών να απορροφήσουν παιδιά στους παιδικούς, για
τη κοροϊδία & τα ξεροκόμματα των voucher στους ιδιωτικούς (αν & όταν έχουν
να τα δώσουν)... εισπράττοντας καθησυχαστικές απαντήσεις, που ανέκαθεν τείνει να διαδεχθεί
η αδιαφορία.
Το γνωστό τροπάρι που υποδέχονται οι γονείς κάθε χρόνο, έχει να κάνει
& φέτος με τις παρακάτω δηλώσεις – διαστρέβλωση της πραγματικότητας, ειρωνεία
απέναντί μας καθώς αγωνιούμε για τη φροντίδα & αγωγή των μικρών μας,
αρκετά δε από αυτά με ειδικές ανάγκες: «Τα παιδιά που προέρχονται από ευάλωτες ομάδες και
οικογένειες της εργατικής τάξης δεν αποκλείονται και υπάρχει ιδιαίτερη έμφαση
στην κάλυψη των αναγκών τους».
Όσων αφορά τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) και
ΚΔΑΠ Με Ειδικές Ανάγκες (ΜΕΑ), δεν θα δεχτούν ούτε όλα αυτά που έκαναν αίτηση
συμμετοχής στο πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», πόσο
μάλλον αυτά των οποίων οι γονείς δεν
έκαναν αίτηση στο εν λόγω πρόγραμμα, καθώς δεν είχαν δικαίωμα συμμετοχής!*
Οι οικογένειες αυτές θα κληθούν από Σεπτέμβρη, εφόσον
μπορούν, να ανταποκριθούν στα τροφεία των δημοτικών παιδικών σταθμών (αν
καταφέρουν να βρουν θέση), ή στα αυξημένα δίδακτρα των ιδιωτικών (ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ
από 250-300,00 ευρώ/ μήνα).
Η Προσχολική Αγωγή επιβάλλεται να είναι υποχρέωση του κάθε κράτους &
οιασδήποτε ιδεολογίας μας τσαμπουνά πως υπηρετεί.
Να είναι δημόσια και να
παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά στο όνομα της διατήρησης μιας κοινωνικής συνοχής & όχι να αποτελεί ευκαιριακή υπηρεσία
που παρέχεται κατά το δοκούν με έμφαση στα πολύ χαμηλά έως μηδαμινά
εισοδήματα.
Αυτά τα φιλτραρίσματα αγανάκτησης που υπηρετεί το πρόγραμμα
«Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», προβλέποντας δωρεάν
φιλοξενία παιδιών σε δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και
ΚΔΑΠ ΜΕΑ πρέπει να αντικατασταθούν από ουσιαστική & πλουσιοπάροχη προσφορά
στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών & όχι γονική συμμετοχή για μη διαφοροποίηση
των παιδιών τους, με ότι αυτό συνεπάγεται στη ψυχοσύνθεσή τους.
Η συνέχιση της κοροϊδίας μας έγκειται στο ότι ενώ από το
2008 μέχρι και το 2013 οι πόροι για τη λειτουργία του προγράμματος προέρχονταν
αποκλειστικά από το ΕΣΠΑ, από το 2014 ξεκίνησε να συμμετέχει και το ελληνικό
κράτος με 12 εκατομμύρια ευρώ.
Το 2016 η εθνική συμμετοχή αυξήθηκε στα 95
εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τη σχολική χρονιά 2017 - 2018 το κράτος θα
συμμετάσχει με εθνικούς πόρους που θα φτάσουν τα 133 εκατομμύρια ευρώ, σε
σύνολο 205 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται να δοθούν.
Η συμμετοχή δηλαδή του ΕΣΠΑ είναι 72
εκατομμύρια ευρώ, με κατεύθυνση τη λειτουργία του προγράμματος να αναλάβει
εξολοκλήρου η χώρα.
Στατιστικά στοιχεία ωφελουμένων της ΕΕΤΑΑ
Οι αιτήσεις που κατατέθηκαν φέτος ήταν αυξημένες κατά 10%.
Οι αιτήσεις που κατατέθηκαν φέτος ήταν αυξημένες κατά 10%.
Υποβλήθηκαν 117.000 αιτήσεις έναντι 106.000 το 2016.
Αυτές αντιστοιχούν σε 150.000 παιδιά έναντι 132.600 πέρσι,
δηλαδή αύξηση 12,5%. Πέρσι έγιναν δεκτά περίπου 92.000 παιδιά σε 2.500 δομές. (Το
ποσό που θα δοθεί αντιστοιχεί στη φιλοξενία περίπου 100.000 παιδιών, πράγμα
που σημαίνει ότι 50.000 μένουν εκτός!)
Από τις 117.000 αιτήσεις που κατατέθηκαν και οι οποίες, όπως προανέφερα, αντιστοιχούν σε 150.000 παιδιά, έγκυρες (σ.σ. δηλαδή έχουν πλήρη φάκελο) είναι οι περίπου 91.500, οι οποίες αντιστοιχούν σε περίπου 117.300 παιδιά.
Από τις 117.000 αιτήσεις που κατατέθηκαν και οι οποίες, όπως προανέφερα, αντιστοιχούν σε 150.000 παιδιά, έγκυρες (σ.σ. δηλαδή έχουν πλήρη φάκελο) είναι οι περίπου 91.500, οι οποίες αντιστοιχούν σε περίπου 117.300 παιδιά.
Περίπου 23.000 έχουν ελλιπή φάκελο και αντιστοιχούν σε
περίπου 30.200 παιδιά.
Ως γνωστό τη προχειρότητα του όλου εγχειρήματος
υποστηρίζουν οι ορθές επαναλήψεις, παρατάσεις & τροποποιήσεις.
Στις αιτήσεις με ελλιπή φάκελο περιλαμβάνονται και όσες δεν
συνοδεύονται από εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης, για την κατάθεση του οποίου
είχε δοθεί προθεσμία μέχρι 30 Ιούνη.
Με το δεδομένο αυτό, η ΕΕΤΑΑ εκτιμά ότι ο αριθμός των
παιδιών που θα έχουν πλήρη φάκελο και θα πάρουν το λεγόμενο κουπόνι
χρηματοδότησης θα ανέλθει στις περίπου 133.000.
Έτσι για άλλη μία χρονιά η προχειρότητα του κρατικού μηχανισμού διέπρεψε, οπότε και αναμένεται να έχουμε νέο γύρο αγωνίας για όσους μας δεν έλαβαν το λεγόμενο κουπόνι χρηματοδότησης.
Έτσι για άλλη μία χρονιά η προχειρότητα του κρατικού μηχανισμού διέπρεψε, οπότε και αναμένεται να έχουμε νέο γύρο αγωνίας για όσους μας δεν έλαβαν το λεγόμενο κουπόνι χρηματοδότησης.
Φυσικά & εκτιμάται ότι πολλά παιδιά δεν θα καταφέρουν να
βρουν θέση σε κάποια δομή, ιδιωτική ή δημοτική, λόγω των σοβαρών ελλείψεων &
φέτος στις υποδομές.
Η ΕΕΤΑΑ εκτιμά ότι απαιτείται η ανέγερση πλέον
των 1.000 σταθμών.
Στο δια ταύτα ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ πολλοί γονείς δικαιούχοι του
κουπονιού χρηματοδότησης δεν θα μπορέσουν να το χρησιμοποιήσουν, με
αποτέλεσμα το παιδί τους να βρεθεί εκτός Προσχολικής Αγωγής.
Με αυτά τα δεδομένα, και φέτος το Σεπτέμβρη
αναμένεται να υπάρξει νέα κατανομή για τη διάθεση των κουπονιών που δεν θα
χρησιμοποιηθούν.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι η φοίτηση των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς απέχει από την ουσιαστική Προσχολική Αγωγή, καθώς, ανάμεσα σε άλλα, το προσωπικό δεν επαρκεί, το βοηθητικό προσωπικό σε πολλές περιπτώσεις απουσιάζει παντελώς, τα τμήματα είναι πολυάριθμα & όσων αφορά τους ιδιωτικούς εξαναγκάζονται σε πενιχρές πληρωμές επηρεάζοντας τη μισθοδοσία του προσωπικού, πόσο μάλλον αριθμητικά, άρα & την ασφάλεια που μπορεί να προσφερθεί στα μικρά μας!
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι η φοίτηση των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς απέχει από την ουσιαστική Προσχολική Αγωγή, καθώς, ανάμεσα σε άλλα, το προσωπικό δεν επαρκεί, το βοηθητικό προσωπικό σε πολλές περιπτώσεις απουσιάζει παντελώς, τα τμήματα είναι πολυάριθμα & όσων αφορά τους ιδιωτικούς εξαναγκάζονται σε πενιχρές πληρωμές επηρεάζοντας τη μισθοδοσία του προσωπικού, πόσο μάλλον αριθμητικά, άρα & την ασφάλεια που μπορεί να προσφερθεί στα μικρά μας!
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 86% των παιδικών
σταθμών είναι υπεράριθμοι, το δε 68% λειτουργεί με έλλειψη προσωπικού.
Εν τέλει
Ο αγώνας για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους δεν γίνεται με ευχολόγια,
ούτε είναι τυχαία η απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου αγωγής και φροντίδας του
παιδιού και κατάλληλων δομών, που θα έπρεπε να υλοποιούνται υπό την
αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
Η παντελής έλλειψη εξειδικευμένου και
βοηθητικού προσωπικού, τα πολυάριθμα τμήματα, τα συνολικότερα προβλήματα της
Εκπαίδευσης, αλλά και η άθλια κατάσταση που έχει διαμορφωθεί & σε άλλους
τομείς, (πχ υγεία), προέρχεται κατ εμέ πρώτιστα από την αδιαφορία μας & μετέπειτα
από την εκάστοτε ιδεολογία που μας προσφέρουν πρώην, νυν & αν συνεχίσουμε μη
περιμένετε οι επόμενοι να κάνουν κάτι διαφορετικό.
Η αντιλαϊκή πολιτική είναι αυτοφυής, πόσο μάλλον επιβλαβής όταν σπαρθεί από επιτήδιους, σε έδαφος που δεν επιτηρείται.
Η αγανάκτηση των εργαζομένων, των ανέργων, των νέων ζευγαριών για την εκάστοτε αντιλαϊκή πολιτική, οφείλει να εκφραστεί μέσα από το ενδιαφέρον, τη πρωτοβουλία, την ενασχόληση, μία πορεία οργανωμένης σύμπλευσης – διεκδίκησης, ποιοτικής παιδείας για όλους.
Προσχολική αγωγή με προγράμματα & σίτιση χωρίς διακρίσεις &
οικονομικές επιβαρύνσεις.
Το γεγονός της επιδοτούμενης ιδιωτικής εκπαίδευσης από μόνο
του λέει πολλά, όσον αφορά τόσο το έργο τους, την άμιλλα, την διαφοροποίηση,
την ανάγκη εξαναγκασμένης παρέμβασης για την εξάλειψη πολλών δυσλειτουργιών.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου