Marketing: το σύνολο των δραστηριοτήτων, διαδικασιών και στρατηγικών που αναπτύσσει μια επιχείρηση με σκοπό να δημιουργήσει, να επικοινωνήσει, να διανείμει και να ανταλλάξει προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν αξία για τους πελάτες ή την ίδια;
Στόχος είναι η ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς, η αύξηση
των πωλήσεων, η ενίσχυση της εικόνας της εταιρείας και η οικοδόμηση σχέσεων
εμπιστοσύνης με τους πελάτες ή απλά το κέρδος;
Το πλέον σίγουρο είναι ότι μελετά την αγορά & την ανάλυση
του ανταγωνισμού, εξυμνώντας τη διαφήμιση με την οποία προσεγγίζει - δημιουργώντας
ανάγκες & επιθυμίες - τη μάζα.
Με το σκεπτικό αυτό πρακτικά η τιμολόγηση ενός προϊόντος
προσανατολίζεται στην ελαχιστοποίηση του κόστους παραγωγής, με την αναγκαία
μέτρια ποιότητα που απαιτείται για να δελεάσει τις όχι & τόσο απαραίτητες
ανάγκες του χρήστη.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας & δει των υπολογιστών, στην
αγορά από τη δεκαετία του 90 & έπειτα η αυτοκινητοβιομηχανία ζει στο κόσμο
μιας παράνοιας & ανταγωνιστικότητας, πότε στο όνομα της οικολογίας &
πότε της δήθεν εξέλιξης ξεχνώντας περίτεχνα την αξιοπιστία με τα κατά πολύ πρακτικά
μεγαλύτερα οικολογικά της οφέλη.
Γεννήθηκαν τα συστήματα αυτοματοποιημένης παύσης &
εκκίνησης κινητήρων στη κίνηση της πόλης, τα μεταβλητού χρονισμού συστήματα, ό
άμεσος ψεκασμός, όλα βέβαια να απαιτούν στο όνομα της εξοικονόμησης ενέργειας περισσότερο
εξειδικευμένα πρόσθετα στα λιπαντικά & το καύσιμο, πλήθος αισθητήρων,
επεξεργαστών & λογισμικών συστημάτων με την ανάλογη οικονομική επιβάρυνση
να παραμένει έντεχνα σιωπηρή & την μακροζωία τους να αργοπεθαίνει.
Κακά τα ψέματα, στη σημερινή εποχή τα καταναλωτικά προϊόντα είτε
ψυγεία, πλυντήρια, αυτοκίνητα… είναι όλο και πιο φτηνιάρικα, όλο και υποδεέστερα,
πρακτικά όμως ακριβά καθότι απαιτούν είτε κατά πολύ συχνότερη συντήρηση είτε αντικατάσταση. Ένα είναι το σίγουρο, είναι αυτά που μας κάνουν να θέλουμε & δε χρειαζόμαστε!
G.T.





Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου