Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

M270/M274 Review, Problems, Reliability, Failures, Fuel Consumption, Timing, Oil, Antifreeze coolant...

2.0L TURBO M270/M274 ENGINE REVIEW, Antifreeze coolant, Advantages, Breakdowns, Disadvatages, Failures, Faults, Fuel Consumption, Issues, Problems, Reliability, Timing, Oil.
 
 

Αλλαγή λαδιού & φίλτρων ανά 7500 χλμ / 1 έτος. Σύμφωνα με το έγραφο AP00.20-P-0000-05A στις δύσκολες συνθήκες λειτουργίας επιβάλεται η χρονική συντόμευση αλλαγής του λιπαντικού, εφόσον οι μισές κινήσεις του οχήματος γίνονται σε αποστάσεις μικρότερες των 8 χλμ ανά διαδρομή, με τη θερμοκρασία του κινητήρα να μη ξεπερνά τους 80οC ειδικά σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες. Επιβαρυμένες θεωρούνται & οι κινήσεις με αυξημένο φορτίο & χαμηλές ταχύτητες (ανηφορικές διαδρομές, έλξη ρυμουλκούμενου, υψηλή συγκέντρωση σκόνης).

Καθαρισμός φρένων & έλεγχος ορθής κινητικότητας εμβόλων σε οχήματα με ετήσιες διαδρομές κίνησης κάτω των 10000χλμ ανά έτος.

Αλλαγή υγρών φρένων ανά 1 - 3 έτη αναλόγως συνθηκών.

Αλλαγή υδραυλικών υγρών μετάδοσης κάθε 60000 χλμ 

Έλεγχο βαλβίδας PCV & καθαρισμό αντλίας - φίλτρου βενζίνης από τις 100000 χλμ

Έλεγχος για αλλαγή ψυκτικού υγρού¹, θερμοστάτη, αντλίας νερού, δοχείου διαστολής, άνω & κάτω σωληνώσεων από τις 130000 χλμ ή από τα 10 έτη.

Έλεγχο πίεσης αντλίας βενζίνης από τις 150000 χλμ


 


"Constant" και "Coasting"

Παρότι μεταφράζονται ως «συνεχής» & «ακτοπλοΐα», στο λεξιλόγιο του εγχειριδίου σχετίζονται ως προτροπή για την οικονομικότερη λειτουργία του κινητήρα.

Το μεν Constant σε πλήρη ένδειξη επιβραβεύει την επίτευξη σταθερών στροφών κατά τη λειτουργία του κινητήρα, με τον οποίο η ECU εξασφαλίζει ακόμη καλύτερη απόδοση καυσίμου.

Στο Coasting η ένδειξη σχετίζεται με τη λειτουργία του κινητήρα άνευ φορτίου, όταν το όχημα κινείται δηλαδή χωρίς να επιταχύνει – πόσο μάλλον αν έχει επιλεγεί το οικονομικό πρόγραμμα, όπου το σύστημα αποσυνδέει μέσω του αυτόματου κιβωτίου το κινητήρα από τους κινητήριους τροχούς, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται με τη δύναμη της αδράνειας.



Εκτενέστερα
¹ Μία εικόνα ως προς τη κατάσταση του ψυκτικού υγρού μπορούμε να έχουμε μόνο με ένα σύνολο μετρήσεων.

Για τη μέτρηση αιθυλενογλυκόλης ή προπυλενογλυκόλης στο κύκλωμα  (όχι δείγμα από το δοχείο) που αφορά την προστασία από παγετό, απαιτείται μεν ένα διαθλασίμετρο, το οποίο όμως δε μετρά το pH, τη παρουσία / επάρκεια αντιδιαβρωτικών προσθέτων ( =inhibitors ), τα Σωματίδια, ιζήματα ρύπανση, την αγωγιμότητα & τα σημάδια οξείδωσης.

Για τη μέτρηση του pH χρησιμοποιούνται όργανα που μπορούν να δώσουν ακρίβεια 0,01 – 0,1 pH. Σκοπός της μέτρησης είναι να δούμε κατά πόσο:

·         Ένα  χαμηλό pH έχει οξινίσει το υγρό κάνοντάς το διαβρωτικό.

·         Ένα υψηλό υπερβολικά pH  αποσυνθέτει τα πρόσθετα με κίνδυνο να διαβρωθεί το αλουμίνιο.

Ποιο συνηθισμένα είναι:

  • Τα ψηφιακά με ηλεκτρόδιο γυαλιού 
  • Πολυόργανα ( =multimeter) χημικής ανάλυσης ικανά για μέτρηση pH, αγωγιμότητας & θερμοκρασίας & οι - λιγότερο ακριβείς, αλλά αποδεκτές για προέλεγχο δοκιμαστικές ταινίες pH

Για τη μέτρηση σε mS/cm ή µS/cm της αγωγιμότητας (EC) βασικό όργανο είναι: 

  • Το ψηφιακό αγωγιμόμετρο 
  • Τα πολυόργανα EC/pH/Τ ( =αγωγιμότητας, pH, θερμοκρασίας) 
  • Οι εργαστηριακοί μεττρητές (bench conductivity meters)

Για τη μέτρηση της αντιδιαβρωτικότητας (inhibitors) δεν υπάρχει ένα μόνο όργανο, παρά χρήση χημικών μεθόδων ενδεικτικών στην κατάσταση των αντιδιαβρωτικών προσθέτων όπως τα : 

  • Test strips (δοκιμαστικές ταινίες για ψυκτικά) ως ο πλέον συνήθεις τρόπος μέτρησης των pH, Νιτρώδη (NO₂⁻), Νιτρικά (NO₃⁻), Μολυβδαινικά, Φωσφορικά, Σιλικόνες, Hardness (σκληρότητα), Cl⁻ (χλωριόντα).
  • Τα κιτ ανάλυσης ψυκτικού (Coolant Analysis Kits) κάνουν  αναλυτικότερες μετρήσεις από τα strips γιατί περιλαμβάνουν χημικούς αντιδραστήρες (reagents), αναλύουν περισσότερα  στοιχεία (OAT/HOAT/IAT additives) & είναι ακριβέστερα ως επί το πλείστον για βιομηχανικές εγκαταστάσεις

Ως η πλέον αξιόπιστη μέθοδος θεωρείται η εργαστηριακή ανάλυση coolant με χρήση Φασματογραφία (ICP), τιτλοδοτήσεις για οργανικά οξέα, ανάλυση ιχνοστοιχείων (σίδηρος, χαλκός κ.λπ.), αγωγιμότητα & pH υψηλής ακρίβειας

Κατ ουσίαν

·         Τα test strips και τα βασικά αγωγιμόμετρα / pH-μετρα είναι επαρκή για ερασιτεχνική χρήση — δεδoμένου ότι δεν χρειάζεται εργαστηριακή ακρίβεια.

·         Είναι σημαντικό να βαθμονομούνται τα όργανα τακτικά (buffer solutions για pH, πρότυπα διαλύματα για αγωγιμότητα).

·         Τα test-kits για αντιδιαβρωτικότητα δίνουν ιδέα για την κατάσταση των προσθέτων, αλλά δεν είναι τόσο ακριβή όσο η εργαστηριακή ανάλυση.

Tips: 
α) Τα εξαρτήματα που αφαιρούνται από το κύκλωμα & επρόκειτο να επαναχρησιμοποιηθούν οφείλουν να εμβαπτίζονται στο ψυκτικό υγρό & να μη μένουν εκτεθειμένα πάνω από 3 ώρες για λόγους ταχείας διάβρωσης. 
β) Κάθε αντικατάσταση εξαρτήματος του κυκλώματος να ακολουθείται από αντικατάσταση του ψυκτικού. Ευνόητο ότι χρησιμοποιείται ολόιδιος τύπος με το υπάρχον για τη περίπτωση που χρειαστεί συμπλήρωμα. 
γ) Η συχνότερη επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα επιταχύνει την οξείδωση του ψυκτικού υγρού. 
δ) Οφείλει να τηρείται η υποδεικνυόμενη ανάμειξη αναλογιών ψυκτικού υγρού & νερού, ως προς την αποφυγή διάβρωσης του αλουμινίου από το υψηλότερο pH.
ε) Στα δοχεία διαστολών με αισθητήρα στάθμης αποφεύγεται η χρήση απιονισμένου νερού.
 
G.T. 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου