Καθότι ηλεκτροχημικός
αισθητήρας με μικροκύτταρα που μετρούν συγκεντρώσεις NO/NO₂, ουσιαστικά δεν καθαρίζεται
εγγυημένα.
Έχει δικό του
ανεξάρτητο επεξεργαστή και θερμαντικό στοιχείο. Όταν γεμίσει με κατάλοιπα
(θειάφι, σωματίδια, τέφρα καταλύτη, υπολείμματα καυσίμου) χάνει την ακρίβεια
λειτουργίας του.
Πάραυτα, ένεκα του
υψηλού κόστους αγοράς, ένας καθαρισμός MONO του κονέκτορα σύνδεσης με ειδικό
σπρέι contact cleaner - και όχι του αισθητήρα - ή κατά άλλους με ειδικά χημικά NOx/λ catalyst
cleaner (υγρά που μπαίνουν στο ρεζερβουάρ ή μέσω εξάτμισης) σε κάποιες
περιπτώσεις μειώνουν την επιβάρυνση & σπάνια “ανασταίνουν” τον αισθητήρα.
Κυκλοφορούν μεν κάποια
βίντεο/οδηγοί που δείχνουν εμβάπτιση του αισθητήρα σε καθαριστικά (π.χ.
isopropyl, υγρό DPF cleaner), αλλά θεωρούνται ακραίες λύσεις ένεκα καταστροφής
του από υγρασία στο ηλεκτροχημικό κύτταρο.
Από έμπειρους
τεχνικούς προτείνεται & η λύση της συνεχόμενης οδήγησης σε ανοιχτό δρόμο
για 15-20 λεπτά με ~3000rpm/min.
Οι περισσότεροι
κατασκευαστές αντιτίθενται στο καθαρισμό τους ως sealed unit & προτείνουν την αντικατάστασή του.
Στα διαγνωστικά
XENTRY, αν καταγραφεί κωδικός π.χ. P229F/P2202, η οδηγία είναι έλεγχος
καλωδίωσης → αν όλα ΟΚ → αντικατάσταση NOx sensor.
Στο ρεζουμέ δεν καθαρίζεται με αξιόπιστο τρόπο.
Μόνο έλεγχος
τροφοδοσίας & εν γένει της φίσας/καλωδίωσης με παράλληλη χρήση καλού
καυσίμου/καθαριστικών καυσαερίων μπορεί να παρατείνει τη ζωή του.
Κατά τη διάγνωση στην ECU → “NOx sensor actual values” εφόσον αναφέρεται σταθερή τιμή (π.χ. 0 ppm) ή
εντελώς τρελές τιμές ενώ ο κινητήρας δουλεύει, ο αισθητήρας το πιθανότερο είναι
να ‘ναι χαλασμένος.
Είθισται να λαμβάνεται
- μετά τις παραπάνω ενέργειες – το αποτέλεσμα μετά από οδήγηση 15 - 20 λεπτών.
Τέλος, φειδωλή θεωρείται η επιλογή είτε μεταχειρισμένου ή επισκευασμένου NOx στην αγορά (με
αλλαγμένο control module).
G.T
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου