Ένα άρθρο μου που αφορά τα normal ελαστικά για χρήση σε επιβατικά οχήματα*
Σε κάθε ελαστικό αναγράφεται μία πλειάδα αριθμών, συμβόλων & γραμμάτων η οποία έχει πληροφοριακό χαρακτήρα.
Η αποκωδικοποίηση όλων αυτών έχει να κάνει με απαραίτητο πληροφοριακό υλικό, που αφορά την αντικατάσταση - βελτίωση & συντήρηση του συστήματος κύλισης, πέδησης, ανάρτησης.
Αποκρυπτογραφώντας την διαστασιολόγηση του ελαστικού
225/50R 16 92V
Το 225/50R 16 92V υποδηλώνει το ύψος του πλαϊνού προφίλ του ελαστικού σε ποσοστό επι του φάρδους του πέλματος
Το 225/50R 16 92V ενημερώνει για το τύπο κατασκευής (=Radial)
Το 225/50R 16 92V αφορά την διάμετρό του
Το 225/50R 16 92V αναφέρει το δείκτη φορτίου (το βάρος που αντέχει)
Το 225/50R 16 92V μας αποκαλύπτει την ταχύτητα κατά την οποία το ελαστικό δεν κινδυνεύει να αχρηστευθεί λόγω τριβής από υπερθέρμανση (βλ πίνακα 1mile=1.609344χλμ).
Στα υπόλοιπα σύμβολα αριθμούς & γράμματα, θα συναντήσουμε ενημερώσεις που αφορούν
- Τη χρήση του ελαστικού (πχ χρήση για χιόνι, λάσπη κλπ)
- Πιστοποιημένο σύμβολο - info - διαφήμιση κλπ (βλ πληροφορίες στο τέλος του άρθρου Original equipment approval symbol*)
- Το κατασκευαστή με την εμπορική ονομασία του ελαστικού
- Πληροφορίες για τη μέγιστη πίεση που μπορεί να αντέξει το ελαστικό
- Τα υλικά κατασκευής
- Έγκριση τύπου, κατηγοριοποίηση, αποδεικτικά ασφαλείας κλπ
- Το UTQG (=Uniform Tire Quality Grade) είναι μία βαθμονόμηση του DOT (=υπουργείο μεταφορών των ΗΠΑ) που όμως δεν αφορά ελαστικά με βαθύ πέλμα, που κατασκευάστηκαν για οδήγηση στο χιόνι, για περιορισμένη χρήση (ρεζέρβας) ή είναι μικρής παραγωγής κλπ.
- Η βαθμονόμηση στηρίζεται στους δείχτες φθοράς πέλματος, θερμοκρασίας & πρόσφυσης οι οποίοι όμως έχουν ουσιαστικά σχεδόν εξισωθεί τα τελευταία χρόνια. (πχ ελαστικό της ίδιας κατηγορίας του 2010 έχει τους ίδιους δείχτες με τα σημερινά).
Ουσιαστικά έχει να κάνει με το πόσο μαλακή είναι η γόμα του ελαστικού, η οποία κατηγοριοποιείται σε βήματα των 20 από το 60 έως το 620.
TRACTION INDEX (=δείκτης έλξης)
Αφορά την ικανότητα του ελαστικού να διατηρεί τη πρόσφυσή του (=γραπώνει) στο επίπεδο κύλισης, υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Η ιεράρχησή τους γίνετε από τους χαρακτήρες: AA, A, B & C (σήμερα όλα σχεδόν τα normal είναι Α).
TEMPERATURE INDEX (=δείκτης θερμοκρασίας)
Ως γνωστόν από τη τριβή αναπτύσσεται θερμοκρασία, την οποία το ελαστικό καλείται να την απάγει στην ατμόσφαιρα. Η ιεράρχηση αυτής της ικανότητας γίνεται επίσης με γράμματα, όπου καλύτερο θεωρείται το Α & μετά τα Β & C
Temperature A : Αντοχή ελαστικού σε εργαστηριακή δοκιμή με ταχύτητα 187 χλμ/ώρα για μισή ώρα.
Temperature B : Αντοχή ελαστικού σε εργαστηριακή δοκιμή με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα για μισή ώρα αλλά όχι των187 χλμ/ώρα.
Temperature C : Το ελαστικό δεν άντεξε κατά την εργαστηριακή δοκιμή τη ταχύτητα των 160 χλμ/ώρα για μισή ώρα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Michelin στην επίσημη ιστοσελίδα της "σε όλη την Ευρώπη, ο κάθε κατασκευαστής ή εισαγωγέας έχει την ευθύνη να βαθμολογήσει τα ελαστικά του σύμφωνα με ένα αυστηρό σύστημα δοκιμών. Αυτή η αυτό-πιστοποίηση στοχεύει στο να γίνεται ουσιαστική, αξιόπιστη κατάταξη έτσι, ώστε ως καταναλωτές, να είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε με εμπιστοσύνη τα διάφορα ελαστικά και τις μάρκες. Κάθε Ευρωπαϊκό Κράτος Μέλος, δεσμεύεται να διασφαλίζει ότι το σύστημα δοκιμών τηρείται"...
Σε ιδανικές συνθήκες χρήσης ένα ελαστικό με δείκτη 100 προορίζεται να διανύσει 50000 χιλ ενώ με 320-340 που είναι σχεδόν όλα τα συνηθισμένα ελαστικά αυτής της περιόδου (=2016) στη πράξη θα διανύσει περί της 100000χιλ πάντοτε με γνώμονα το συνήθη τρόπο οδήγησης των ΕΙΧ.
Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος πέλματος στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι 1,6mm για τα θερινά ελαστικά.
Για τα χειμερινά ελαστικά, η Goodyear συνιστά βάθος πέλματος 4 χιλ. τουλάχιστον.
Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος πέλματος στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι 1,6mm για τα θερινά ελαστικά.
Για τα χειμερινά ελαστικά, η Goodyear συνιστά βάθος πέλματος 4 χιλ. τουλάχιστον.
Αφορά την ικανότητα του ελαστικού να διατηρεί τη πρόσφυσή του (=γραπώνει) στο επίπεδο κύλισης, υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Η ιεράρχησή τους γίνετε από τους χαρακτήρες: AA, A, B & C (σήμερα όλα σχεδόν τα normal είναι Α).
TEMPERATURE INDEX (=δείκτης θερμοκρασίας)
Ως γνωστόν από τη τριβή αναπτύσσεται θερμοκρασία, την οποία το ελαστικό καλείται να την απάγει στην ατμόσφαιρα. Η ιεράρχηση αυτής της ικανότητας γίνεται επίσης με γράμματα, όπου καλύτερο θεωρείται το Α & μετά τα Β & C
Temperature A : Αντοχή ελαστικού σε εργαστηριακή δοκιμή με ταχύτητα 187 χλμ/ώρα για μισή ώρα.
Temperature B : Αντοχή ελαστικού σε εργαστηριακή δοκιμή με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα για μισή ώρα αλλά όχι των187 χλμ/ώρα.
Temperature C : Το ελαστικό δεν άντεξε κατά την εργαστηριακή δοκιμή τη ταχύτητα των 160 χλμ/ώρα για μισή ώρα.
Τα ελαστικά ειδικών χρήσεων διαφοροποιούνται ως προς αυτούς τους δείχτες.
Η ΕΕ έχει εφαρμόσει από την 1η Νοεμβρίου 2012 "τα δικά της" 3 κριτήρια αξιολόγησης των ελαστικών & αφορούν την ιεράρχησή τους με γράμματα & αριθμούς όπου το Α είναι το καλύτερο στη γραμματική ιεράρχηση ενώ στην αριθμητική ο μικρότερος αριθμός.
Η κατηγοριοποίησή τους έχει να κάνει με
- 6 ιεραρχήσεις ως προς τη κατανάλωση A, B, C, E, F, G
- 5 ιεραρχήσεις ως προς το φρενάρισμα στο βρεγμένο A, B, C, E, F
- Αριθμητική μέτρηση σε db για το θόρυβο κύλισης
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Michelin στην επίσημη ιστοσελίδα της "σε όλη την Ευρώπη, ο κάθε κατασκευαστής ή εισαγωγέας έχει την ευθύνη να βαθμολογήσει τα ελαστικά του σύμφωνα με ένα αυστηρό σύστημα δοκιμών. Αυτή η αυτό-πιστοποίηση στοχεύει στο να γίνεται ουσιαστική, αξιόπιστη κατάταξη έτσι, ώστε ως καταναλωτές, να είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε με εμπιστοσύνη τα διάφορα ελαστικά και τις μάρκες. Κάθε Ευρωπαϊκό Κράτος Μέλος, δεσμεύεται να διασφαλίζει ότι το σύστημα δοκιμών τηρείται"...
"...Δεδομένου ότι είναι αδύνατον να δοκιμαστεί το κάθε ελαστικό που κυκλοφορεί στην αγορά κάτω από πανομοιότυπες συνθήκες, όλες οι δοκιμές διεξάγονται σε σύγκριση με ένα ελαστικό «μέτρο σύγκρισης» . Με τον τρόπο αυτόν, η βαθμολογία που αποδίδεται σε κάθε ελαστικό είναι πάντοτε σε σχέση με ένα κοινό «μέτρο σύγκρισης"
Για περισσότερα πατήστε στο σύνδεσμο της εταιρείας.
Προσωπικά έχω μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο Αμερικανικό σύστημα. Δείτε τη νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/labelling/labelling_of_tyres_en.htm
(update 09/2023) O νέος κανονισμός της ΕΕ για τη σήμανση ελαστικών (2020/740)
Ο νέος κανονισμός για τη σήμανση των ελαστικών, που τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2021, αναδιάταξε στις κατηγορίες RR και WetGrip τη κατηγορία θορύβου & άλλαξε τα σύμβολα ηχητικών κυμάτων σε χαρακτήρες A/B/C.
Η νέα ετικέτα ελαστικών της ΕΕ έχει ως στόχο να επιτρέψει στους καταναλωτές να επιλέγουν ελαστικά με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και να λαμβάνουν πληροφορίες για τη δύναμη πέδησης ταυτόχρονα.
Κατηγορία Wet Grip
5 κατηγορίες από E (μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος) έως A (μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος)
Το Wet Grip είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ασφαλείας ενός ελαστικού. Τα ελαστικά με πολύ καλή πρόσφυση στο βρεγμένο έχουν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος όταν βρέχει (η πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται τακτικά για να βελτιστοποιηθεί η πρόσφυση στο βρεγμένο)
Κατηγορία εξωτερικού θορύβου κύλισης ελαστικού
Το Wet Grip είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ασφαλείας ενός ελαστικού. Τα ελαστικά με πολύ καλή πρόσφυση στο βρεγμένο έχουν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος όταν βρέχει (η πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται τακτικά για να βελτιστοποιηθεί η πρόσφυση στο βρεγμένο)
Κατηγορία εξωτερικού θορύβου κύλισης ελαστικού
Κατηγοριοποίηση με χαρακτήρες A, B και C σε σύμβολα ηχητικών κυμάτων
Καθώς το αλφάβητο A πηγαίνει στο C, τόσο περισσότερος θόρυβος από το δρόμο δημιουργείται από τα ελαστικά.
Snow Grip, Ice Grip
Σύμβολο χιονιού, για το αν η δοκιμή πάγου ολοκληρώθηκε ή όχι
Μπορούμε να αναγνωρίσουμε ένα χειμερινό ελαστικό αυτοκινήτου/SUV (C1) με επιβεβαιωμένη απόδοση πάγου με σήμανση πάγου (μόνο για σκανδιναβικά ελαστικά μαλακών σύνθετων ελαστικών) Δεν έχει οριστεί καμία δοκιμή ή κανονισμός ISO για Van ή Truck (C2 και C3). Για το εικονόγραμμα χιονιού, τα ελαστικά πρέπει να συμμορφώνονται με τα όρια 3PMS στις δοκιμές στο χιόνι – που ισχύουν για Car/SUV, Van & Truck (C1, C2 και C3) με διαφορετικές συνθήκες και αναφορές.
Καθώς το αλφάβητο A πηγαίνει στο C, τόσο περισσότερος θόρυβος από το δρόμο δημιουργείται από τα ελαστικά.
Snow Grip, Ice Grip
Σύμβολο χιονιού, για το αν η δοκιμή πάγου ολοκληρώθηκε ή όχι
Μπορούμε να αναγνωρίσουμε ένα χειμερινό ελαστικό αυτοκινήτου/SUV (C1) με επιβεβαιωμένη απόδοση πάγου με σήμανση πάγου (μόνο για σκανδιναβικά ελαστικά μαλακών σύνθετων ελαστικών) Δεν έχει οριστεί καμία δοκιμή ή κανονισμός ISO για Van ή Truck (C2 και C3). Για το εικονόγραμμα χιονιού, τα ελαστικά πρέπει να συμμορφώνονται με τα όρια 3PMS στις δοκιμές στο χιόνι – που ισχύουν για Car/SUV, Van & Truck (C1, C2 και C3) με διαφορετικές συνθήκες και αναφορές.
* * *
* * *
VAI (=οπτική ένδειξη ευθυγράμμισης)
Ένας μακροχρόνιος μερικός έλεγχος σωστής γεωμετρίας της ανάρτησης μπορεί να γίνει με το VAI.
Αποτελείται από πέντε ζεύγη ανάγλυφων ταινιών που η ανομοιόμορφη φθορά τους υποδηλώνει πρόβλημα εφόσον αυτές διαφοροποιούνται από τη φθορά μεταξύ των 2 ελαστικών του ίδιου άξονα.
Πρακτικά είναι μία χρηστική ένδειξη πριν την αλλαγή των ελαστικών, με σκοπό την επαναφορά της γεωμετρίας στα πρότυπα του κατασκευαστή. Αφορά τη σύγκλιση-απόκλιση (=toe).
Η ημερομηνία λήξεως του ελαστικού
Μία ημερομηνία λήξεως από το ελαστικό δε θα μπορούσε να απουσιάζει.
Ανέκαθεν
η συνήθης απεικόνιση εμφανίζεται με τυπωμένα ψηφία στο πλαϊνό του ελαστικού,
αναφέρονται δε στην εβδομάδα & το έτος παραγωγής.
Πριν από το 2000 ο αριθμός ήταν 3ψήφιος αντί του 4ψήφιου σημερινού & ο
διαχωρισμός από τη προηγούμενη δεκαετία
γινόταν με σύμβολο, φερειπείν τρίγωνο μετά το dot (=185 υποδεικνύει παραγωγή την 18η
εβδομάδα του 1985, ενώ χωρίς το σύμβολο θα ήταν 18η του 1995).
Στην σειρά
απεικόνισης του: DOT Α5ΑΕ NU1R 3416 η αποκωδικοποίηση είναι
- A5 : Κωδικός του εργοστασίου όπου κατασκευάστηκε το ελαστικό.
- AE: Ειδικός κωδικός διαστάσεων του κατασκευαστή.
- NU1R: Προαιρετικός κωδικός διαστάσεων του κατασκευαστή.
- 3416 : Ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Εδώ, το ελαστικό κατασκευάστηκε την 34η εβδομάδα του έτους 2016
Η πλήρωση (=φούσκωμα) με άζωτο
Διίστανται οι απόψεις...
Κάποιοι ισχυριζόμενοι πως τα μόρια του αζώτου είναι
μεγαλύτερα από αυτά του Οξυγόνου, επιμένουν πως δε διαπερνούν τα τοιχώματα του
ελαστικού ή παραπλήσιες οδούς διαφυγής ακόμη & στις υψηλότερες πιέσεις των
ελαστικών.
Η δική μου άποψη τάσσεται με αυτούς που γνωρίζουν πως το νερό υπάρχει τόσο στο άζωτο όσο & στο οξυγόνο (άρα με τη μορφή υγρασίας του ατμοσφαιρικού ή αζωτούχου αέρα & μέσα στο ελαστικό). Αναλογιζόμενος το τι γίνεται κατά τη θέρμανση του ελαστικού (είτε από τη τριβή κύλισης, είτε από περιβαλοντολογικά αίτια) καταλήγω πως η διαφοροποίηση της πίεσης οφείλεται στην υγρασία που εμπεριέχεται ούτως ή άλλως.
Το σκεπτικό τους έχει να κάνει με τη παραγωγή του αζώτου όπου υπάρχει συμπίεση, οπότε
& μείωση των υδρατμών, εξ ου & οι μικρότερες μεταβολές της πίεσης στο
εσωτερικό του ελαστικού.
Όμως ο αέρας που αναπνέουμε αποτελείται από 78% άζωτο & το υπόλοιπο
ποσοστό από 21% οξυγόνο και ποσοστά κάτω του 1% από αργό, διοξείδιο του
άνθρακα, ήλιο, κρυπτό, μεθάνιο, νέον, ξένον, & υδρογόνο.
Λαμβάνοντας υπ΄όψη πως η χρήση αντλίας κενού θα καταστρέψει τη δομή του ελαστικού & πως οι συσκευές αζώτου στα λαστιχάδικα παράγουν 95% καθαρό άζωτο, εύλογα προκύπτει για το αν θα περάσει ή όχι (& πόσο) ατόφιο στο ελαστικό.
Λαμβάνοντας υπ΄όψη πως η χρήση αντλίας κενού θα καταστρέψει τη δομή του ελαστικού & πως οι συσκευές αζώτου στα λαστιχάδικα παράγουν 95% καθαρό άζωτο, εύλογα προκύπτει για το αν θα περάσει ή όχι (& πόσο) ατόφιο στο ελαστικό.
Εφόσον ατμοσφαιρικός αέρας, μόνο σε εργαστηριακό περιβάλλον δε θα
παραμείνει πριν τη πλήρωσή τους, γεννάται το ερώτημα για το αν αξίζει αυτή η μικρή διαφοροποίηση στη πλήρωση, με τον έλεγχο της πίεσης να απαιτείται ανά 45 αντί για 30 ημέρες (χώρια το κόστος αλλά & τη δυσκολία ανεύρεσης).
Αν πάλι είστε τόσο λεπτολόγοι γιατί δε δοκιμάζεται να κάνετε πλήρωση από τον αεροσυμπιεστή σας, που θα έχετε σε ξηρό περιβάλλον & με χρήση αφυγραντήρα; Τα αποτελέσματα, πιστεύω, πρακτικά θα είναι ίδια.
Τέλος χρήσιμο θα σας είναι & η διαφοροποίηση της ατμοσφαιρικής πίεσης σε διαφορετικό υψόμετρο (βλ πίνακα).
Αν πάλι είστε τόσο λεπτολόγοι γιατί δε δοκιμάζεται να κάνετε πλήρωση από τον αεροσυμπιεστή σας, που θα έχετε σε ξηρό περιβάλλον & με χρήση αφυγραντήρα; Τα αποτελέσματα, πιστεύω, πρακτικά θα είναι ίδια.
Τέλος χρήσιμο θα σας είναι & η διαφοροποίηση της ατμοσφαιρικής πίεσης σε διαφορετικό υψόμετρο (βλ πίνακα).
* * *
Το στρώσιμο ή ροντάζ
Κάθε ελαστικό, είτε για λόγους κατασκευής είτε για λόγους αποθήκευσης, αλλά & για λόγους διαμόρφωσης (=πατήματος) καλύπτεται με μία μαλακότερη γόμα επιφανειακά.
Όσον αφορά το "πάτημα" του ελαστικού, τη ταύτιση δηλ του πέλματος με τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυτή θέλει έως & 400χλμ για να διαμορφωθεί.
Μέχρι τότε επιβάλλετε να αποφεύγουμε οτιδήποτε απότομο (φρενάρισμα, επιτάχυνση, στροφές... ακόμη & μεγάλες ανωμαλίες, άγαρμπα σκαρφαλώματα σε πεζοδρόμια κλπ). Το καλύτερο στρώσιμο γίνεται σε δρόμους με καλό οδόστρωμα & φυσικά προτιμούνται οι ανηφόρες - κατηφόρες για τα πρώτα 200χλμ. ( ήπια έλξη - επιβράδυνση - στροφές )
Μέχρι τότε επιβάλλετε να αποφεύγουμε οτιδήποτε απότομο (φρενάρισμα, επιτάχυνση, στροφές... ακόμη & μεγάλες ανωμαλίες, άγαρμπα σκαρφαλώματα σε πεζοδρόμια κλπ). Το καλύτερο στρώσιμο γίνεται σε δρόμους με καλό οδόστρωμα & φυσικά προτιμούνται οι ανηφόρες - κατηφόρες για τα πρώτα 200χλμ. ( ήπια έλξη - επιβράδυνση - στροφές )
Αποθήκευση ελαστικών
Η διαφοροποίηση που έγκειται για όλα τα ελαστικά ζανταρισμένα ή μη, έχει να κάνει με το χώρο που αυτά θα αποθηκευτούν.
Αυτός πρέπει να είναι με όσο το δυνατόν σταθερότερη θερμοκρασία χωρίς υγρασία & ρεύματα αέρα, απουσία ηλιακού φωτός & ξηρασίας (=εξαερισμός).
Λάβετε υπόψη σας πως αφότου ένα ελαστικό κυλίσει θα χαθεί το προστατευτικό υλικό με το οποίο καλύπτεται από το εργοστάσιο για αποθηκευτικούς λόγους. Μετέπειτα, μία αποθήκευση μηνών ακόμη & σε ιδεώδεις συνθήκες αρχίζει να έχει αρνητικές συνέπειες.
Τα ζανταρισμένα ελαστικά αποθηκεύονται με τον αντίθετο τρόπο από τα μη ζανταρισμένα.
Μία στοιβαγμένη αποθήκευση σε αζαντάριστα λάστιχα θα παραμορφώσει τα πλαϊνά τους
Μόνο αν υπάρχει σαμπρέλα αποδυναμώστε τη πίεση που εξασκείτε αφαιρώντας αέρα.
Ελαστικά τοποθετημένα σε ακινητοποιημένο αυτοκίνητο που δεν είναι επάνω σε καβαλέτα, πρέπει να ελέγχονται ως προς τη πίεσή τους & περιστρέφονται για την αποφυγή καθιζήσεων. Καθίζηση από ακινησία μεγαλύτερη των 6 μηνών μπορεί να μην είναι αναστρέψιμη ακόμη & αν το ελαστικό κυκλοφορήσει (=θερμανθεί) καλά.
Δείγμα γήρανσης θεωρείται τόσο η εμφάνιση ρωγμών (είτε στο πλάι είτε στις αυλακώσεις του πέλματος), όσο & η απώλεια της ελαστικότητας του καουτσούκ.
Η κανονική χρήση επιβραδύνει αυτά τα συμπτώματα ακόμη & εάν το μεταχειρισμένο ελαστικό είναι ιδανικά αποθηκευμένο.
Ηλίου φαεινότερο πως σημαδεύουμε τα ελαστικά ως προς τη θέση τοποθέτησής τους (ΕΟ ΕΣ=εμπρός οδηγού, εμπρός συνοδηγού κλπ) με σκοπό την αποτροπή προβλημάτων μετά την επανατοποθέτησή τους (πχ κατά τη ευθεία πορεία)
* * *
*ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ
- Το άρθρο είναι γραμμένο από το GT & έχει ενημερωτικό χαρακτήρα.
- Η εμπειρία είναι ανεκτίμητη.
- Είναι αδύνατο μέσα από ένα άρθρο να αποκτήσετε τις απαραίτητες για κάθε περίπτωση γνώσεις.
- Κάθε περίπτωση μπορεί να φαίνεται ίδια αλλά στη πραγματικότητα να διαφέρει.
- Συμβουλευτείτε τους ειδικούς & μην αμελείται οποιαδήποτε υπόδειξη σας κάνουν, σε περίπτωση δυσπιστίας, απλά διασταυρώστε την.
Πληροφορίες
1) ** Original equipment approval symbol
(*)
Τα ελαστικά που φέρουν ένα (*) είναι πιστοποιημένα για BMW
(αρχικός εξοπλισμός). Μπορούν να τοποθετηθούν και σε άλλα οχήματα.
1Z
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
3PMSF
Χειμερινό ελαστικό με εγγύηση ανώτατης ποιότητας (3 Pics
Mountain Snow Flake).
Alfa Romeo
Αρχικός εξοπλισμός για Alfa Romeo. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AM2
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AM4
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AM6
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε οποιοδήποτε άλλο όχημα.
AM8
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AM9
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AMR
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AMS
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AMV
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AMX
Αρχικός εξοπλισμός για Aston Martin. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
AO
Ελαστικό που δημιουργήθηκε για AUDI, μπορεί να τοποθετηθεί
και σε άλλα αυτοκίνητα.
AO1
AO1 : Ελαστικό που δημιουργήθηκε για AUDI, μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα αυτοκίνητα.
AOE
Αρχικός εξοπλισμός για Audi με εκτεταμένες ιδιότητες run
flat. Μπορεί να τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
B
B : Αρχικός εξοπλισμός για Bentley. Μπορεί να τοποθετηθεί
και σε άλλα οχήματα.
B1
Αρχικός εξοπλισμός για Bentley. Μπορεί να τοποθετηθεί και σε
άλλα οχήματα.
BLT
Raised
Black Lettering : ανάγλυφα μαύρα γράμματα
BSL
Black
Serrated Lettering/Letters : τα γράμματα είναι με ρίγες
BSS
Black
sidewall designs : ελαστικό με μαύρο πλαϊνό
BSW
Black Side
Wall : μαύρο πλαϊνό ελαστικού.
BZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
C1 Viper
Αρχικός εξοπλισμός για Dodge VIPER. Ελαστικό που μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
C2
Ελαστικό αναγομωμένο 2 φορές, ίδια απόδοση με ένα
καινούργιο.
CD
Ελαστικό που κατασκευάζεται στην Κίνα
Chevrolet
Αρχικός εξοπλισμός για Chevrolet. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
Chrysler
Ελαστικό που δημιουργήθηκε για Chrysler, μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα αυτοκίνητα.
ContiSeal
Self-selling standard production tyres : ελαστικό που
περιορίζει τον κίνδυνο διάτρησης, χάρη σε μια ειδική κατεργασία.
ContiSilent
Τεχνολογία μείωσης του θορύβου.
CP
Ελαστικό για τροχόσπιτο.
DA
DA : ελαστικό με ένα μικρό ελάττωμα όψης, αλλά 100%
κατάλληλο, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Πρόκειται για ευκαιρία.
DEMO
Ελαστικό που τοποθετήθηκε και κατόπιν αφαιρέθηκε. Έχει
χρησιμοποιηθεί το πολύ για μερικά μέτρα. Είναι ισάξιο καινούργιου προϊόντος.
Dodge
Αρχικός εξοπλισμός για Dodge. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
DOT
DOT : έτος κατασκευής του ελαστικού
DSST
Dunlop
Self-Supporting Technology run-flat tires : τα ελαστικά τεχνολογίας run flat της Dunlop.
DT
Different
Tread Design : 2 προφίλ συνδυάζονται στο
πέλμα.
DT1
DT1 : βελτίωση του πέλματος, νέο προφίλ της Michelin.
E
Εξοικονόμηση καυσίμου: ελαστικό μικρής αντίστασης κύλισης.
E-mark
Συντομογραφία, σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΟΚ ή την οδηγία
της ΕΕ
Eco-Impact
Οικολογικό ελαστικό
EMT
Goodyear EMT για Extended Mobility Tires : ελαστικό run flat
από την Goodyear
F
F : πιστοποιημένο για Ferrari
FC
Αναγομωμένα πλαϊνά
Fiat
Αρχικός εξοπλισμός για Fiat. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
FO
Αρχικός εξοπλισμός για FORD. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
FP
Ελαστικό με μπουρελέ για προστασία της ζάντας.
FR
Ελαστικό με χείλος προστασίας ζάντας.
Front/Rear
Ελαστικό που μπορεί να τοποθετηθεί εμπρός ή πίσω.
FSL
Ελαστικό με προστασία του χείλους της ζάντας.
FZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
G1
G1 : διαφορά του μεγέθους του πέλματος, μεταξύ ελαστικού με
ένδειξη G1 και ελαστικού χωρίς ένδειξη G1. Αν το αυτοκίνητό σας έχει κίνηση
στους 4 τροχούς, πρέπει να τοποθετήσετε 4 ελαστικά G1.
GG
Σκληρό καουτσούκ.
GGG
Μαλακό
GREENX
Πράσινο ελαστικό της Michelin
Hard
Σκληρό καουτσούκ
HO
Αρχικός εξοπλισμός για Honda. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
HRS
Run flat ελαστικό της Hankook.
HZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
J
Αρχικός εξοπλισμός για Jaguar. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε οποιοδήποτε άλλο όχημα.
JRS
Αρχικός εξοπλισμός για Jaguar. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
K1
K1 πιστοποιημένο ελαστικό για Ferrari
K2
Καουτσούκ K2 πιστοποιημένο για Ferrari.
LHD
Οδήγηση αριστερά
LRR
Μίγμα καουτσούκ, που παρέχει τις βέλτιστες συνολικές
επιδόσεις.
M+S
Σήμανση Mud
and Snow
MC1
Ελαστικό πιστοποιημένο για McLaren. Μπορεί να τοποθετηθεί
και σε άλλα οχήματα.
MFS
Max Flange Shield: ενίσχυση προστασίας για το άκρο της
ζάντας. Προστατεύει τις ζάντες σας από προσκρούσεις με κράσπεδα και άλλα.
MGT
Αρχικός εξοπλισμός για MASERATI. Μπορεί να τοποθετηθεί και
σε άλλα οχήματα.
ML
Ελαστικό με προστατευτικό κορδόνι
MO
Ελαστικό που δημιουργήθηκε για Mercedes. Μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
MO1
Ειδική μάρκα για Mercedes AMG.
MOE
Run flat ελαστικό για Mercedes.
N0
Πιστοποιημένο ελαστικό για Porsche.
N1
Πιστοποιημένο ελαστικό για Porsche.
N2
Πιστοποιημένο ελαστικό για Porsche.
N3
Πιστοποιημένο ελαστικό για Porsche.
N4
Πιστοποιημένο ελαστικό για Porsche.
N5
Πιστοποιημένο ελαστικό για Porsche.
NZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
Oldtimer
Ελαστικό για συλλεκτικά οχήματα
OWL
Outline White Letters : περίγραμμα από λευκά γράμματα.
OWLS
Outlined
White Lettering/Letters Size : λευκά
γράμματα με περίγραμμα
OWT
Περίγραμμα από λευκά γράμματα.
PE
Αρχικός εξοπλισμός για Peugeot. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
Pluie
Ελαστικό βροχής
PR
Πτυχώσεις : μέτρηση της αντίστασης του πλαϊνού του
ελαστικού, ανάλογα με τη σκληρότητα και το πάχος του.
RB
Μαύρα γράμματα ελαστικών, με λευκό περίγραμμα.
RBL
Raised Black Letter : ελαστικό με μαύρες ενδείξεις.
RBT
Raised Black Letters Tubeless : οι ενδείξεις στο πλαϊνό του
ελαστικού είναι μαύρες και ανάγλυφες.
Rebuild
ανακατασκευασμένο ελαστικό = ίδια απόδοση με ένα νέο προϊόν.
Renault
Αρχικός εξοπλισμός για Renault. Το ελαστικό μπορεί να
τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
Retreaded
Retreaded
RHD
Οδήγηση δεξιά
RO1
Αρχικός εξοπλισμός για Audi RS. Το ελαστικό είναι συμβατό με
οποιοδήποτε άλλο όχημα.
RO2
Ελαστικό πιστοποιημένο για Audi για οχήματα με κίνηση στους
4 τροχούς. Το ελαστικό που μπορεί να τοποθετηθεί και σε άλλα οχήματα.
Roue de secours
Roue de secours
ROWL
Raised Outline
White Lettering/Letters : λευκά γράμματα με περίγραμμα και ανάγλυφα
RPB
Rim Protection Bar : ελαστικό με προστασία ζάντας.
RSC
Runflat
System Component
RSI
Σχέδιο Run
Flat της Nokian
Run Flat
Ελαστικό που μπορεί να οδηγηθεί ξεφούσκωτο
RWL
Raised White Letter : ελαστικό με λευκές ενδείξεις.
RWLS
Raised with
letters : λευκά γράμματα
S1
Ελαστικά που πληρούν τις νέες προδιαγραφές κατά του θορύβου.
SBL
Serrated Black Letters : οι ενδείξεις στο πλαϊνό του
ελαστικού είναι μαύρες και ραβδωτές.
Semi-Slick
Ελαστικό semi-slick
SG
Super μαλακό
Soft
Μαλακό καουτσούκ
SSR
Continental
SSR για Self Supporting
Run flat Tire : ελαστικό τεχνολογίας run flat.
Stock last
Ελαστικό που διατίθεται έως εξάντλησης των αποθεμάτων
Studdable
Ελαστικό που μπορεί να είναι με καρφιά.
Studded
Ριγέ ελαστικό
Supersoft
πολύ μαλακό καουτσούκ.
TRX
Ελαστικό Premier μικρού μεγέθους.
TT
Tubetype : ελαστικό που απαιτεί θάλαμο αέρα
V1
Νέο μίγμα καουτσούκ για καλύτερες επιδόσεις.
VO
Αρχικός εξοπλισμός για VW. Το ελαστικό μπορεί να τοποθετηθεί
και σε άλλα οχήματα.
VOLVO
Αρχικός εξοπλισμός για VOLVO. Το ελαστικό μπορεί να τοποθετηθεί
και σε άλλα οχήματα.
VSB
Vertical Serrated Band : το πλαϊνό του ελαστικού αποτελείται
από ένα μικρό έλασμα σε λεπτή φέτα, για μοναδικό ντιζάιν.
VW
Αρχικός εξοπλισμός για VW. Το ελαστικό μπορεί να τοποθετηθεί
και σε άλλα οχήματα.
VZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
WB
White Band
WL
White Letter : Οι ενδείξεις στο πλαϊνό του ελαστικού είναι
λευκού χρώματος.
WSS
Whiteside Sign : ελαστικά με λευκά καρφιά
WSW
White Side Wall : ελαστικό με λευκό πλαϊνό
WW
White Wall : ελαστικό με λευκό πλαϊνό
WZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
XL
Extra Load : ενισχυμένο ελαστικό με δείκτη μέγιστου φορτίου
XRP
Extended Runflat Performance
XZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
Yellow
Μεσαίο καουτσούκ
YZ
Αρχικός εξοπλισμός για Bridgestone : ελαστικό που επιλέγουν
οι κατασκευαστές αυτοκινήτων
ZP
Τεχνολογία run flat της Michelin.
ZPS
Run Flat : συντομογραφία Yokohama για περιγραφή ελαστικού
run flat
ZR
Καμία διαφορά μεταξύ ενός ελαστικού R και ZR με ίδιο δείκτη
ταχύτητας (το ZR περιλαμβάνει τα V, W ή Y). Το ZR δεν αναγράφεται υποχρεωτικά
στο πλαϊνό του ελαστικού.
3) Αντιστοιχίες ελαστικών παλαιού τύπου με νέου
4) Αντιστοιχίες νέου τύπου ελαστικών (13"-17")
Πηγές:
http://www.michelin.gr
https://www.elastikaleader.gr
http://www.skroutz.gr
http://www.carbibles.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου